Znak towarowy - jakie musi spełniać kryteria, aby uzyskać ochronę

Znak towarowy musi spełniać określone kryteria, aby uzyskać ochronę. Art. 7 rozporządzenia 2017/1001 zawiera bezwzględne podstawy odmowy rejestracji znaku UE, które weryfikowane są przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) z urzędu. Podstawy te mogą być również wykorzystane we wniosku o unieważnienie prawa z rejestracji na znak towarowy.

Publikacja: 13.04.2018 06:20

Znak towarowy - jakie musi spełniać kryteria, aby uzyskać ochronę

Foto: Adobe Stock

Wspomniany art. 7 wprost wymienia oznaczenia, które nie mają dostatecznych znamion odróżniających, takie jak znaki towarowe, które składają się wyłącznie z oznaczeń lub wskazówek mogących służyć w obrocie do oznaczania rodzaju, jakości, ilości, przeznaczenia, wartości, pochodzenia geograficznego, czasu produkcji towaru lub świadczenia usługi, lub innych właściwości towarów lub usług. Również nazwy, które weszły do języka potocznego i są zwyczajowo używane, nie mają zdolności odróżniającej. Znak nie powinien także być sprzeczny z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami, czy też wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości lub charakteru towaru. Taki znak, który zawiera w sobie znane symbole, godła, herby (chyba że na ich rejestrację uzyskano zezwolenie właściwych władz), również nie powinien podlegać rejestracji.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10