Zakup bazy do działalności marketingowej - jak dobrze zaplanować

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych stanowią ogromne wyzwanie dla tysięcy firm nie tylko ze względu na ryzyko horrendalnych kar za ich niewdrożenie, ale przede wszystkim na konieczność zmiany formuły myślenia o danych osobowych, w tym właściwej identyfikacji obszarów, w których one występują. Tylko prawidłowa identyfikacja i zrozumienie wymogów RODO oraz ryzyk w działalności firmy, pozwoli na prawidłowe zaadresowanie konkretnych rozwiązań w zakresie ochrony danych osobowych.

Publikacja: 13.04.2018 07:00

Zakup bazy do działalności marketingowej - jak dobrze zaplanować

Foto: 123RF

25 maja 2018 r. zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/ 679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Jednym z obszarów funkcjonowania większości przedsiębiorców jest działalność marketingowa. Częstym narzędziem wykorzystywanym przez firmy jest Business Intelligens („BI") oraz bazy marketingowe. W rozumieniu czysto biznesowym BI można definiować jako kombinację architektury systemu, aplikacji oraz baz danych, które razem umożliwiają prowadzenie w czasie rzeczywistym analizy i przekształceń, dostarczając biznesowi potrzebnych informacji i wiedzy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama