Aktualizacja: 09.03.2018 05:30 Publikacja: 09.03.2018 05:30
Foto: 123RF
Prowadząc e-sklep, należy ustalić, jakie dane są obecnie gromadzone. Jeśli są zaliczane do wrażliwych, niezbędne będzie powołanie inspektora ochrony danych osobowych (w miejsce obecnego administratora bezpieczeństwa informacji).
W dalszej kolejności – konieczne będzie sprawdzenie do kogo trafiają dane klienta i dokonanie analizy zawartych umów. Należy zweryfikować pod kątem zgodności z RODO wszelkie umowy, na mocy których następuje powierzenie przetwarzania danych osobowych – mowa tutaj zarówno o outsourcingu usług księgowych, kadrowych, prawnych, logistycznych, jak i o umowach z firmami wysyłającymi newslettery i operatorami płatności. Konieczna może okazać się całkowita zmiana lub aneksowanie dokumentów – tak, aby z dniem 25 maja 2018, czyli wejściem w życie RODO były one zgodne z rozporządzeniem. W myśl nadchodzących zmian dostawcy danych będą współodpowiedzialni za ich bezpieczeństwo i ochronę również w obrębie technologii chmurowych.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas