Fundusze unijne: wskazanie celów projektu nie może być przypadkowe

Każda inwestycja, która ma zostać dofinansowana środkami europejskimi, przechodzi przez ocenę formalną i merytoryczną. Kryteriów wyboru jest dużo i są one zróżnicowane w zależności od programu i konkretnego działania. Jednak zawsze występuje to, które odnosi się do wskaźników.

Publikacja: 18.08.2017 02:00

Fundusze unijne: wskazanie celów projektu nie może być przypadkowe

Foto: 123RF

Decyzja o przyznaniu dofinansowania jest zawsze poprzedzona oceną projektu zgłaszanego przez przedsiębiorcę. Na tę składa się zwykle weryfikacja kryteriów formalnych i merytorycznych. Te pierwsze muszą być spełnione, drugie zaś mogą mieć zarówno charakter obligatoryjny, jak i fakultatywny. Te ostatnie służą rozstrzygnięciu, które wnioski w szczególności zasługują na wsparcie, jeżeli do oceny trafiło ich dużo i wiadomo, że dla wszystkich chętnych pieniędzy na dotacje nie starczy. Dlatego wiele kryteriów fakultatywnych nie opiera się na ocenie zerojedynkowej (tak/nie), jak to jest przy kryteriach formalnych lub obligatoryjnych, ale zakłada pewien przedział punktowy (np. wniosek może otrzymać od 0 do 5 punktów w zależności od stopnia spełnienia danego kryterium). W ten sposób kryteria te pozwalają stworzyć listę rankingową projektów: od tych najwyżej ocenionych do tych, które punktów zdobyły nieco mniej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń