Reklama
Rozwiń

Pseudonimizacja - jak właściwie i skutecznie zapewnić zabezpieczenie danych osobowych

Pseudonimizacja jest nowym środkiem zabezpieczenia danych, którego obecne przepisy w ogóle nie przewidują. To użycie zamiast np. imienia i nazwiska rzeczywistej osoby – liczby. Wszystko po to, by nie można ich było przypisać konkretnej osobie, której dane dotyczą bez użycia dodatkowych informacji, gdyż one powinny być przechowywane osobno i objęte środkami technicznymi i organizacyjnymi uniemożliwiającymi ich przypisanie określonej osobie fizycznej.

Publikacja: 23.06.2017 06:40

Pseudonimizacja - jak właściwie i skutecznie zapewnić zabezpieczenie danych osobowych

Foto: Fotolia

Administratorom bezpieczeństwa informacji i specjalistom od zabezpieczenia danych osobowych sen z powiek spędza kwestia zabezpieczenia danych osobowych zgodna z ogólnym unijnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO), które będzie miało zastosowanie od 25 maja 2018 r. Do tej pory sytuacja była paradoksalnie stosunkowo prosta – w praktyce organizacje musiały wykazać zgodność stosowanych przez nie środków zabezpieczeń z listą środków wskazanych w rozporządzeniu o środkach zabezpieczających z 2004 r. Teraz sytuacja diametralnie się zmieni – to organizacje będą musiały samodzielnie ocenić adekwatność zabezpieczenia danych. Jak mają się zmierzyć z tym wyzwaniem i czy są na to gotowe?

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama