Firmy nie chcą załatwiać sporów z konsumentami polubownie

Zbytnie rozbudowanie praw klientów może utrudnić ich praktyczne egzekwowanie.

Publikacja: 16.03.2017 06:45

Firmy nie chcą załatwiać sporów z konsumentami polubownie

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy niechętnie godzą się na polubowne rozwiązywanie sporów z konsumentami z obawy, że w takich postępowaniach klienci będą faworyzowani. Przedsiębiorcy obawiają się też planowanych zmian w przepisach o przedawnieniu, które utrudnią wierzycielom dochodzenie swoich roszczeń.

To główne problemy poruszone podczas Kongresu Konsumentów 2017. Zwrócono na nim również uwagę na skuteczność samoregulacji, która może być lepsza niż twarde przepisy. Pokazuje to przykład reklam produktów żywnościowych skierowanych do dzieci, z których w wyniku porozumienia branży wyeliminowano wszelkie nadużycia. Warunkiem jest jednak powszechność kodeksów dobrych praktyk i faktyczna dbałość o ich przestrzeganie.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń