Reklama

Firmy nie chcą załatwiać sporów z konsumentami polubownie

Zbytnie rozbudowanie praw klientów może utrudnić ich praktyczne egzekwowanie.

Publikacja: 16.03.2017 06:45

Firmy nie chcą załatwiać sporów z konsumentami polubownie

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy niechętnie godzą się na polubowne rozwiązywanie sporów z konsumentami z obawy, że w takich postępowaniach klienci będą faworyzowani. Przedsiębiorcy obawiają się też planowanych zmian w przepisach o przedawnieniu, które utrudnią wierzycielom dochodzenie swoich roszczeń.

To główne problemy poruszone podczas Kongresu Konsumentów 2017. Zwrócono na nim również uwagę na skuteczność samoregulacji, która może być lepsza niż twarde przepisy. Pokazuje to przykład reklam produktów żywnościowych skierowanych do dzieci, z których w wyniku porozumienia branży wyeliminowano wszelkie nadużycia. Warunkiem jest jednak powszechność kodeksów dobrych praktyk i faktyczna dbałość o ich przestrzeganie.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama