Reklama
Rozwiń

Firmy nie chcą załatwiać sporów z konsumentami polubownie

Zbytnie rozbudowanie praw klientów może utrudnić ich praktyczne egzekwowanie.

Publikacja: 16.03.2017 06:45

Firmy nie chcą załatwiać sporów z konsumentami polubownie

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy niechętnie godzą się na polubowne rozwiązywanie sporów z konsumentami z obawy, że w takich postępowaniach klienci będą faworyzowani. Przedsiębiorcy obawiają się też planowanych zmian w przepisach o przedawnieniu, które utrudnią wierzycielom dochodzenie swoich roszczeń.

To główne problemy poruszone podczas Kongresu Konsumentów 2017. Zwrócono na nim również uwagę na skuteczność samoregulacji, która może być lepsza niż twarde przepisy. Pokazuje to przykład reklam produktów żywnościowych skierowanych do dzieci, z których w wyniku porozumienia branży wyeliminowano wszelkie nadużycia. Warunkiem jest jednak powszechność kodeksów dobrych praktyk i faktyczna dbałość o ich przestrzeganie.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji