Reklama

Dyrektywa o pracownikach delegowanych do Unii Europejskiej a firmy transportowe w Polsce

Przewoźnicy chcą złagodzić pomysły Komisji Europejskiej na utrudnienia dla tysięcy firm delegujących pracowników do Unii, bo uderzają także w transport.

Publikacja: 13.03.2017 07:00

Dyrektywa o pracownikach delegowanych do Unii Europejskiej a firmy transportowe w Polsce

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

– Polskie firmy transportowe mają 24 proc. udziału w unijnym rynku usług transportowych i wytwarzają 6,6 proc polskiego PKB, dlatego prowadzimy działania, które ochronią polski sektor transportu drogowego – zapewnia Justyna Skrzydło, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

W piątek przewoźnicy spotkali się w Warszawie z przedstawicielami Komisji Europejskiej, by omówić przedstawioną przez Komisję propozycję znowelizowania dyrektywy o delegowaniu pracowników. Przewiduje wprowadzenie wymogu wypłaty delegowanemu z Polski pracownikowi wynagrodzenia porównywalnego z pensją lokalnego pracownika na takim samym stanowisku. Po dwóch latach będzie musiał zostać zatrudniony na warunkach panujących w państwie delegowania.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama