Dyrektywa o pracownikach delegowanych do Unii Europejskiej a firmy transportowe w Polsce

Przewoźnicy chcą złagodzić pomysły Komisji Europejskiej na utrudnienia dla tysięcy firm delegujących pracowników do Unii, bo uderzają także w transport.

Publikacja: 13.03.2017 07:00

Dyrektywa o pracownikach delegowanych do Unii Europejskiej a firmy transportowe w Polsce

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

– Polskie firmy transportowe mają 24 proc. udziału w unijnym rynku usług transportowych i wytwarzają 6,6 proc polskiego PKB, dlatego prowadzimy działania, które ochronią polski sektor transportu drogowego – zapewnia Justyna Skrzydło, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

W piątek przewoźnicy spotkali się w Warszawie z przedstawicielami Komisji Europejskiej, by omówić przedstawioną przez Komisję propozycję znowelizowania dyrektywy o delegowaniu pracowników. Przewiduje wprowadzenie wymogu wypłaty delegowanemu z Polski pracownikowi wynagrodzenia porównywalnego z pensją lokalnego pracownika na takim samym stanowisku. Po dwóch latach będzie musiał zostać zatrudniony na warunkach panujących w państwie delegowania.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Zmiany w podatku od nieruchomości 2025. Problemy z przepisami. Bezpłatny webinar "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń