Aktualizacja: 12.03.2017 10:07 Publikacja: 12.03.2017 08:25
Foto: 123RF
Rz: Czy pracodawca ma obowiązek sprawdzać jakoś powietrza, jeśli zatrudnia pracowników na zewnątrz?
Agnieszka Kałwa: Przepisy prawa pracy nie określają wprost obowiązków pracodawcy w zakresie ochrony pracowników przed smogiem. Kodeks pracy zobowiązuje pracodawcę do przeprowadzania na swój koszt badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy, rejestrowania, przechowywania i udostępniania pracownikom wyników tych badań. Przepisy określają również wykaz najwyższych dopuszczalnych stężeń czynników szkodliwych dla zdrowia (związków chemicznych i pyłowych), dla których pracodawca ma obowiązek prowadzić te badania. Regulacja prawna nie odnosi się jednak wprost do badania jakości powietrza przy zatrudnianiu osób wykonujących pracę na zewnątrz.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas