Reklama

Wydawcy: Podatek od reklamy zagrozi niezależności prasy

- Zamiast pomagać polskim firmom i wydawcom, proponuje się rozwiązanie, które zagrozi funkcjonowaniu niezależnej prasy - czytamy w oświadczeniu Zarządu Izby Wydawców Prasy w związku z projektem ustawy o tzw. podatku od reklamy.

Aktualizacja: 03.02.2021 17:59 Publikacja: 03.02.2021 17:07

Wydawcy: Podatek od reklamy zagrozi niezależności prasy

Foto: Adobe Stock/IWP

Wydawcy wyrazili stanowczy protest wobec wprowadzenia składki od reklamy, która ma zasilić m.in. NFZ do walki z covid-19. - Projektodawcy wydają się nie dostrzegać faktu, iż pandemia nie tylko negatywnie wpłynęła na kondycję zdrowotną całego społeczeństwa, ale przyniosła i nadal przynosi daleko idące negatywne skutki dla całej gospodarki. Autorzy oświadczenia podkreślają, że rozprzestrzenianie się wirusa SARS CoV-2 w znaczny sposób przełożyło się na ograniczanie wydatków reklamowych i spadek sprzedaży prasy. Przychody z tytułu reklamy zdaniem Izby Wydawców Prasy zmniejszyły się mniej więcej o 50%.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama