Dla pracodawcy zima to okres, w którym ma dodatkowe obowiązki zarówno wobec osób świadczących pracę w pomieszczeniach, jak i na otwartej przestrzeni. Musi im bowiem zapewnić bezpieczeństwo pracy przy wystąpieniu dodatkowego czynnika, jakim jest niska temperatura.
Kwestię temperatur w pomieszczeniach pracy reguluje rozporządzenie MPiPS z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU nr 129, poz. 844). Zobowiązuje ono pracodawcę, aby zapewnił podwładnym temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy. Nie może być ona niższa niż 14oC za wyjątkiem przypadków, gdy przemawiają za tym względy technologiczne. Natomiast w pomieszczeniach pracy, w której wykonywana jest tzw. lekka praca fizyczna, jak również w pomieszczeniach biurowych, temperatura nie powinna być niższa niż 18oC. Te normy – za wyjątkiem przypadków uzależnionych od przyczyn technologicznych – są dla pracodawcy bezwzględnie wiążące.