Reklama

REIT: inwestorzy czekają na wejście w życie ustawy o spółkach rynku wynajmu nieruchomości

REIT, czyli Real Estate Investment Trust to podmiot o charakterze dywidendowym, działający w formie spółki lub funduszu inwestującego w istniejące nieruchomości. REIT znany jest na zagranicznych rynkach i przez znaczną część inwestorów kojarzony z czerpaniem korzyści z wynajmu nieruchomości komercyjnych.

Publikacja: 23.12.2016 01:00

REIT: inwestorzy czekają na wejście w życie ustawy o spółkach rynku wynajmu nieruchomości

Foto: 123RF

Jedną z najbardziej znaczących i doniosłych funkcji, wynikających z działalności funduszy REIT na świecie, jest możliwość skorzystania z konstrukcji pozwalającej uniknąć podwójnego opodatkowania zysków. Inną korzyścią oraz niekwestionowaną zaletą REIT są wysokie dywidendy. Możliwość skorzystania ze zwolnienia podatkowego jest skorelowana z obowiązkiem wypłaty przez REIT na rzecz akcjonariuszy określonego wysokiego procentu zysków. Jako zaletę należy niewątpliwie wskazać korzyść związaną z dużą płynnością inwestycji. Sprzedaż akcji REIT jest związana ze złożeniem zlecenia na rachunku maklerskim, w przeciwieństwie do kosztowej i czasochłonnej sprzedaży nieruchomości.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama