Reklama

Jaki jest zakres ochrony unijnego znaku

Właściciel unijnego znaku towarowego ma prawo zawnioskować o zatrzymanie produktów naruszających go, np. podrobionych, które są w tranzycie lub podlegają innym procedurom celnym, nawet jeśli nie są przeznaczone do wprowadzenia do obrotu na terytorium Unii Europejskiej.

Publikacja: 14.10.2016 06:10

Jaki jest zakres ochrony unijnego znaku

Foto: 123RF

Zmiany wprowadzone do rozporządzenia Rady (WE) nr 207/2009 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (obecnie „w sprawie znaku towarowego Unii Europejskiej" weszły w życie 23 marca 2016 r. (dalej: Rozporządzenie 207/2009). Mają one istotne znaczenie zarówno dla przedsiębiorców, którzy uzyskali już ochronę, jak i tych, którzy zgłosili lub dopiero zamierzają zgłosić do rejestracji unijny znak towarowy. Rozporządzenie 207/2009 reguluje ochronę unijnych znaków towarowych oraz procedurę ich rejestracji. Nowelizacja dotyczy nie tylko zmiany nazwy „wspólnotowego znaku towarowego" na „unijny znak towarowy" oraz zmiany nazwy instytucji, w której dokonuje się rejestracji znaków towarowych Unii Europejskiej – Urząd ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) został zastąpiony przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Reklama
Reklama
Reklama