Reklama

Potwierdzone przez sądy praktyki wprowadzające konsumentów w błąd

Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów poprzez podawanie nieprawdziwych lub zatajanie istotnych informacji o produkcie może skończyć się nałożeniem dotkliwej kary finansowej. Jej wysokość może sięgać 10 proc. obrotów osiąganych przez przedsiębiorcę.

Publikacja: 21.09.2016 06:20

Potwierdzone przez sądy praktyki wprowadzające konsumentów w błąd

Foto: www.sxc.hu

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007 r., nr 171, poz. 1206 ze zm.) ich stosowanie jest zabronione. Praktykę stosowaną przez przedsiębiorców wobec konsumentów uznaje się za nieuczciwą, jeżeli jest ona sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. W szczególności za taką uznaje się praktykę wprowadzającą w błąd. Może to polegać zarówno na świadomym podawaniu nieprawdziwych lub niesprawdzonych informacji, jak i na zaniechaniu, gdy przedsiębiorca pomija lub zataja informacje, które mogą być istotne dla konsumenta i decydować o podjęciu przez niego określonej decyzji.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama