Aktualizacja: 21.09.2016 06:20 Publikacja: 21.09.2016 06:20
Foto: www.sxc.hu
Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007 r., nr 171, poz. 1206 ze zm.) ich stosowanie jest zabronione. Praktykę stosowaną przez przedsiębiorców wobec konsumentów uznaje się za nieuczciwą, jeżeli jest ona sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. W szczególności za taką uznaje się praktykę wprowadzającą w błąd. Może to polegać zarówno na świadomym podawaniu nieprawdziwych lub niesprawdzonych informacji, jak i na zaniechaniu, gdy przedsiębiorca pomija lub zataja informacje, które mogą być istotne dla konsumenta i decydować o podjęciu przez niego określonej decyzji.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas