Aktualizacja: 16.08.2016 07:20 Publikacja: 16.08.2016 07:20
Foto: Adobe Stock
W ramach przetargu na budowę kanalizacji w formularzu ofertowym znalazło się miejsce na podanie terminu gwarancji cyfrowo i słownie. Na jednej ze stron wykonawca podał, iż zamierza udzielić gwarancji na 60 miesięcy, słownie wpisał jednak sto dwadzieścia. Na kolejnej stronie podawał 120 miesięcy. Zdaniem zamawiającego nie było możliwe poprawienie tego błędu jako oczywistej omyłki.
Przedsiębiorca odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta wskazała, że omyłki w terminie jako wartości liczbowej mogą być kwalifikowane do omyłek pisarskich. Przywołała nadal aktualne orzeczenie Sądu Okręgowego w Gdańsku z 27 czerwca 2008 r. (XII Ga 206/08): „Przez oczywista omyłkę powszechnie rozumie się błąd zwykły wynikający z przeoczenia lub innej wady procesu myślowo-redakcyjnego, a niespowodowany uchybieniem merytorycznym".
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas