Reklama

Jednoosobowa działalność umiera wraz z przedsiębiorcą

Polskie prawo nie zawiera rozwiązań, które pomagają w kontynuowaniu przez spadkobierców prowadzonej przez jednoosobowego przedsiębiorcę działalności. Jest plan dokonania zmian w tym zakresie. Właściciele firm powinni się z nim zapoznać.

Publikacja: 08.07.2016 06:50

Jednoosobowa działalność umiera wraz z przedsiębiorcą

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodkowski

Rząd przygotował plan wsparcia polskich przedsiębiorców w procesie sukcesji międzypokoleniowej. O tym, że wprowadzenie tych rozwiązań jest konieczne, świadczy chociażby fakt, że jednoosobowa działalność gospodarcza jest w Polsce najpopularniejszą formą prowadzenia biznesu. Jeżeli zestawimy to z zaprezentowanymi przez Ministerstwo Rozwoju danymi, z których wynika, że aż 80 tys. przedsiębiorców wpisanych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ukończyło 65 rok życia, okaże się, że problem nie jest marginalny. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że zgodnie z szacunkami Głównego Urzędu Statystycznego, liczba osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą może obecnie wynosić nawet ponad 2 mln, śmiało można postawić tezę, że problem ten będzie się z upływem lat pogłębiał.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama