Reklama
Rozwiń

Zamówienia publiczne: warunki korekty umowy

Zmiana umowy związanej z zamówieniem publicznym nie jest zabroniona, ale trzeba to robić w sposób całkowicie przejrzysty, mając na uwadze zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.

Publikacja: 16.03.2016 04:00

Zamówienia publiczne: warunki korekty umowy

Foto: 123RF

Umowa zawarta w sprawie zamówienia publicznego jest swojego rodzaju cyrografem pomiędzy zamawiającym a wykonawcą. Co jednak, gdy po zawarciu umowy zajdzie potrzeba jej zmiany?

Gdyby była to umowa zawarta nie w ramach postępowania o zamówienie publiczne, sprawa będzie prosta. Strony zapewne spotkałyby się i wynegocjowały zmianę umowy lub wprowadziły do pierwotnej umowy aneksy, które oddałyby ich aktualne potrzeby.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego