Czy faktura w PDF wystarczy do rozliczenia podatkowych kosztów

Firma może rozliczyć wydatki w kosztach na podstawie zeskanowanych i przechowywanych w formie elektronicznej faktur - potwierdza skarbówka.

Publikacja: 14.07.2023 12:52

Czy faktura w PDF wystarczy do rozliczenia podatkowych kosztów

Foto: Adobe Stock

mat

O interpretację podatkową wystąpiła spółka z o.o. działająca w branży medycznej. Od dostawców różnego rodzaju towary i usług dostaje faktury zarówno elektroniczne, jak i papierowe. Te drugie, zgodnie z obowiązującą w firmie procedurą, są skanowane i archiwizowane w formie elektronicznych plików w formacie pdf. Jednocześnie każdorazowo wersja papierowa jest przesyłana i przechowywana w oryginalnej postaci w archiwum.

Spółka chce zmienić te zasady i po zeskanowaniu papierowych faktur przekazywać je do zniszczenia. Zapytała fiskusa, czy może zaliczyć do podatkowych kosztów wydatki potwierdzone fakturami, których oryginalne wersje zostały zniszczone, a pozostały jedynie kopie w formie cyfrowej?

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?