Przejście zleceniobiorców na nowy zakład pracy

Przy przejęciu zakładu i załogi nowy pracodawca nie musi zawierać z pracownikami nowej pisemnej umowy o ich wspólnej odpowiedzialności materialnej. Obowiązywać może nadal ta poprzednia.

Publikacja: 18.02.2016 01:00

Przejście zleceniobiorców na nowy zakład pracy

Foto: Fotolia.com

Planuję objąć w dzierżawę sklep z całym wyposażeniem. Obecnie pracują w nim osoby zatrudnione na umowach o pracę i zleceniach. Czy mogę porozumieć się z wydzierżawiającym, żeby niektórych z nich nie przejmować? Czy muszę podpisywać nowe umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej? – pyta czytelnik.

Kluczowym przepisem regulującym przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę jest art. 231 kodeksu pracy. W razie transferu zakładu lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy, bez potrzeby zawierania z etatowcami nowych umów o pracę. W takiej sytuacji stroną angażu na pozycji pracodawcy staje się nowy podmiot, który nie zawierał z pracownikami umów o pracę.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego