Reklama

Klocek Lego pod ochroną prawa UE. Korzysta ze szczególnego wyjątku

Sąd Unii Europejskiej oddalił skargę niemieckiej firmy Delta Sport Handelskontor o unieważnienie decyzji Europejskiego Urzędu ds. Ochrony Własności Intelektualnej (EUIPO), ws. przyznania wspólnotowego wzoru przemysłowego klocka Lego.

Publikacja: 24.01.2024 11:51

Klocek Lego pod ochroną prawa UE. Korzysta ze szczególnego wyjątku

Foto: Adobe Stock

W sprawie chodziło o płaski klocek z czterema „ząbkami„. Jest on objęty ochroną w całej Unii od 2010 r.  Dziewięć lat później, na wniosek wspomnianej niemieckiej firmy, EUIPO unieważnił tę ochronę, argumentując, że wszystkie cechy zarejestrowanego wzoru wynikały z jego funkcji technicznej i konieczności łączenia z innymi klockami z zestawu. Faktycznie, według Rozporządzenia Rady (WE) nr 6/2002 z 12 grudnia 2001 r. w sprawie wzorów wspólnotowych ochronie nie podlegają ” cechy postaci produktu, które muszą być koniecznie odtworzone w dokładnej formie i wymiarach, aby umożliwić produktowi mechaniczne złożenie lub połączenie z innym produktem lub umożliwić mu umieszczenie w innym produkcie, na nim lub dookoła niego, tak aby oba produkty mogły spełniać swoje funkcje."

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama