Reklama

Motorówka do szkoleń i integracji nie daje firmie podatkowych korzyści

Nie można rozliczyć w kosztach uzyskania przychodów wydatków na zakup motorówki - taką odpowiedź od skarbówki dostała spółka, która wykorzystuje łódź do organizacji szkoleń, zebrań i spotkań integracyjnych.

Publikacja: 11.03.2024 14:41

Motorówka do szkoleń i integracji nie daje firmie podatkowych korzyści

Foto: Adobe Stock

mat

Z wnioskiem o interpretację wystąpiła spółka, która zajmuje się handlem detalicznym w sieci franczyzowej. Chciała ona rozliczyć zakupioną motorówkę w kosztach CIT. Wydatki na jej nabycie zamierzała amortyzować, a do kosztów zaliczyć rozłożone w czasie odpisy amortyzacyjne. Inne wydatki (opłaty portowe, serwisy, naprawy, wyposażenie, ubezpieczenie, eksploatacja) byłyby rozliczane na bieżąco.

Firma argumentowała, że na łódce organizowane są szkolenia, które podnoszą kompetencje zatrudnionych osób. Na zebraniach omawia się wyniki działalności operacyjnej oraz ustala bieżącą strategię handlową. Natomiast imprezy integracyjne wiążą pracowników z firmą. Co więcej, na burcie znajduje logo firmy, a w innych miejscach oznaczenia graficzne.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama