Reklama
Rozwiń

Zakładowy regulamin rozliczania delegacji może być korzystny dla pracodawcy

Jeśli pracodawca nie wprowadzi swoich zasad ustalania należności za delegacje, musi się stosować do tych, które obowiązują pracowników sfery budżetowej. Traci wtedy możliwość ograniczenia niektórych kosztów.

Publikacja: 18.12.2015 06:50

Zakładowy regulamin rozliczania delegacji może być korzystny dla pracodawcy

Foto: 123RF

Pracownik jest w podróży służbowej, gdy na polecenie szefa wykonuje powierzone mu zadanie poza stałym miejscem świadczenia pracy. Jeśli natomiast swoją stałą pracę wykonuje na wyjeździe, nie można uznać, że to podróż służbowa.

Podróżą służbową jest wykonywanie zadania określonego przez szefa poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub stałe miejsce pracy etatowca, w terminie i miejscu wskazanym w poleceniu wyjazdu. To definicja podróży z art. 77

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama