Zakładowy regulamin rozliczania delegacji może być korzystny dla pracodawcy

Jeśli pracodawca nie wprowadzi swoich zasad ustalania należności za delegacje, musi się stosować do tych, które obowiązują pracowników sfery budżetowej. Traci wtedy możliwość ograniczenia niektórych kosztów.

Publikacja: 18.12.2015 06:50

Zakładowy regulamin rozliczania delegacji może być korzystny dla pracodawcy

Foto: 123RF

Pracownik jest w podróży służbowej, gdy na polecenie szefa wykonuje powierzone mu zadanie poza stałym miejscem świadczenia pracy. Jeśli natomiast swoją stałą pracę wykonuje na wyjeździe, nie można uznać, że to podróż służbowa.

Podróżą służbową jest wykonywanie zadania określonego przez szefa poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub stałe miejsce pracy etatowca, w terminie i miejscu wskazanym w poleceniu wyjazdu. To definicja podróży z art. 77

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń