Zakładowy regulamin rozliczania delegacji może być korzystny dla pracodawcy

Jeśli pracodawca nie wprowadzi swoich zasad ustalania należności za delegacje, musi się stosować do tych, które obowiązują pracowników sfery budżetowej. Traci wtedy możliwość ograniczenia niektórych kosztów.

Publikacja: 18.12.2015 06:50

Zakładowy regulamin rozliczania delegacji może być korzystny dla pracodawcy

Foto: 123RF

Pracownik jest w podróży służbowej, gdy na polecenie szefa wykonuje powierzone mu zadanie poza stałym miejscem świadczenia pracy. Jeśli natomiast swoją stałą pracę wykonuje na wyjeździe, nie można uznać, że to podróż służbowa.

Podróżą służbową jest wykonywanie zadania określonego przez szefa poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub stałe miejsce pracy etatowca, w terminie i miejscu wskazanym w poleceniu wyjazdu. To definicja podróży z art. 77

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku