Reklama

Kiedy konsorcjum przetargowe może być nieważne

Jeśli członkowie konsorcjum samodzielnie spełniają warunki udziału w przetargu, złożenie wspólnej oferty może stanowić naruszenie prawa konkurencji.

Publikacja: 15.12.2015 05:40

Prezes UOKiK uznał, że konsorcjum, którego celem jest wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia

Prezes UOKiK uznał, że konsorcjum, którego celem jest wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia oraz jego wykonanie, nie stanowi ograniczenia konkurencji, jeśli przedsiębiorcy uczestniczący w tym porozumieniu nie są w stanie samodzielnie uzyskać i wykonać zamówienia

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Polskie prawo nie zawiera legalnej definicji konsorcjum. Przyjmuje się, że konsorcjum to porozumienie zawarte pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami (np. osobami prawnymi, fizycznymi), w oparciu o zasadę swobody umów. Zgodnie z tą zasadą, wyrażoną w art. 353

Kodeksu cywilnego, strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku prawnego, ustawie ani zasadom współżycia społecznego.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama