Pierwszy program „Firmy Rodzinne" realizowany był w latach 2009-2011, druga edycja miała miejsce w okresie 2013-2015. W tym czasie odbyło się wiele spotkań, szkoleń i innych wydarzeń, w trakcie których przedstawiciele środowiska firm rodzinnych oraz partnerzy projektu, eksperci i doradcy dyskutowali o pozycji takich firm w polskiej gospodarce, możliwościach ich rozwoju, barierach, wyzwaniach, czy też firmie rodzinnej jako marce.
Przed takimi firmami w dalszym ciągu stoją wyzwania. Jak utrzymać się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku? Trzeba mieć świadomość zachodzących zmian, nowych trendów i umieć reagować na pojawiające się możliwości. W szybkości podejmowania decyzji, dostosowywania do zmieniających się potrzeb konsumentów, umiejętności wykorzystywania nisz rynkowych tkwi siła firm rodzinnych. Żeby przetrwać, muszą być innowacyjne. Stoją też przed wyzwaniem, jak przekazać zarządzanie przedsiębiorstwem w ręce następnego pokolenia.