Jak finansować i zabezpieczać eksport. Ryzyko eksportowe

Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie zaprasza przedsiębiorców z Podkarpacia do udziału w seminariach, które przybliżą tematykę ryzyka w obrocie międzynarodowym, a także sposobów zabezpieczania tych transakcji.

Publikacja: 29.11.2015 07:17

Jak finansować i zabezpieczać eksport. Ryzyko eksportowe

Foto: www.sxc.hu

Seminarium w szczególności powinno zainteresować tych przedsiębiorców, którzy planują rozpocząć działalność związaną z handlem zagranicznym. Chcieliby na przykład eksportować swoje towary lub usługi. Jednak może być także interesujące dla tych firm, które taką działalność już prowadzą, ale chciałyby uzyskać więcej informacji o rodzajach ryzyka, jakie mogą ich spotkać, a przede wszystkich sposobach ich uniknięcia lub ograniczenia.

Prowadzący seminarium będą m.in. omawiać zagadnienia związane z kredytem kupieckim, terminowością rozliczeń, zabezpieczaniem płatności (gwarancje, inkaso, akredytywa), finansowaniem transakcji międzynarodowych (faktoring, forfaiting). Poruszane będę kwestie związane ze stosowaniem reguł Incoterms (m.in. w kontekście ograniczania ryzyka eksportowego), ubezpieczeń, czy wreszcie rodzajami ryzyka wynikającego z różnic kulturowych (obyczajowych, zwyczajowych, prawnych). Na koniec seminarium przewidziano czas na pytania i dyskusję.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku