Reklama

Spadkobiercy zmarłego przedsiębiorcy nie mogą kontynuować jednoosobowej działalności

Żona i dzieci zmarłego przedsiębiorcy nie mogą kontynuować jego działalności. Nawet gdy oznacza to straty.

Aktualizacja: 21.10.2015 07:44 Publikacja: 21.10.2015 06:45

Spadkobiercy zmarłego przedsiębiorcy nie mogą kontynuować jednoosobowej działalności

Foto: 123RF

Śmierć przedsiębiorcy, który prowadził jednoosobową działalność gospodarczą, oznacza dla jego spadkobierców także ogromne problemy podatkowe.

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w odpowiedzi na interpelację poselską nr 34 361, że w takiej sytuacji nie obowiązują zasady sukcesji podatkowej. Nawet jeśli spadkobiercy założą własną firmę, to nie odliczą VAT od faktur wystawionych na zmarłego. Nie odliczą też kosztów uzyskania przychodu, jeśli sprzedadzą nabyte w spadku towary. Przekonała się o tym kobieta, której mąż prowadził przed śmiercią jednoosobową działalność gospodarczą. Chciała ją kontynuować, ale okazało się to niemożliwe. Firma przestała istnieć z dniem śmierci właściciela.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama