Resort gospodarki wciąż jeszcze dysponuje pewną kwotą na dofinansowanie takich przedsięwzięć. Przy tym obowiązuje zasada, kto pierwszy, ten lepszy (oczywiście trzeba spełnić określone kryteria). Nie ma bowiem daty przyjmowania wniosków, co oznacza, że nabór prowadzony jest w trybie ciągłym, aż do wyczerpania budżetu.
Pomoc finansowa jest przyznawana na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację przedsięwzięć wydawniczych promujących eksport lub sprzedaż na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej (DzU z 2014, poz. 1572). Na mocy tych przepisów przedsiębiorcy, którzy działają w grupie, mogą się ubiegać o zwrot do 50 proc. kosztów poniesionych na wydawanie: katalogów, informatorów (branżowych i regionalnych), folderów, obcojęzycznych wersji czasopism, publikacji książkowych oraz materiałów promocyjnych i informacyjnych na nośnikach elektronicznych. Mówiąc o grupie przedsiębiorców (branżowej organizacji, stowarzyszeniu, powiązaniu itp.), chodzi o to, że na podstawie tych przepisów pomoc nie może być udzielona na publikację materiałów reklamowych indywidualnego przedsiębiorcy. Dlatego trzeba działać wspólnie, choćby i z konkurentami. Zwrot połowy nakładów dotyczy tzw. kosztów kwalifikowanych. A do tych zalicza się wydatki na: