Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak sprzedawcy muszą oznaczać swoje towary

Usuwanie czy podrabianie informacji na produktach może słono kosztować. Grożą za to nawet trzy lata więzienia.

Publikacja: 19.08.2015 08:15

Gwarancją jakości towarów są m.in. znaki identyfikacyjne, data produkcji lub data przydatności towar

Gwarancją jakości towarów są m.in. znaki identyfikacyjne, data produkcji lub data przydatności towaru czy urządzenia

Foto: 123RF

Letnie miesiące i początek roku szkolnego to czas zwiększonych obrotów i zysków dla wielu firm handlowych. Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że sprzedawane przez nich towary powinny mieć nie tylko ważny okres przydatności, ale także prawidłowe oznaczenia.

Gwarancją jakości sprzedawanych przez przedsiębiorców działających w branży handlowej towarów są m.in. znaki identyfikacyjne, data produkcji lub data przydatności towaru czy urządzenia. Dzięki takim informacjom klient łatwo może się zorientować, czy kupuje towar dobrej czy złej jakości, a przede wszystkim czy nadal może być on wykorzystywany z uwagi na termin przydatności. Te podstawowe informacje jak nazwa producenta, termin produkcji i ważności, które muszą się znaleźć na każdym towarze wprowadzanym do obrotu, chronią klienta przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Przedstawiciele firm, którzy nie wywiązują się należycie z obowiązków w zakresie prawidłowego oznaczania produktów, narażają się na surową odpowiedzialność karną. Zgodnie z art. 306 kodeksu karnego kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne, datę produkcji lub datę przydatności towaru lub urządzenia, popełnia przestępstwo. Grozi za nie kara do trzech lat pozbawienia wolności.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Sukcesja bez mitów. Jak firmy rodzinne mogą przetrwać pokolenia
Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama