Reklama
Rozwiń

Jak sprzedawcy muszą oznaczać swoje towary

Usuwanie czy podrabianie informacji na produktach może słono kosztować. Grożą za to nawet trzy lata więzienia.

Publikacja: 19.08.2015 08:15

Gwarancją jakości towarów są m.in. znaki identyfikacyjne, data produkcji lub data przydatności towar

Gwarancją jakości towarów są m.in. znaki identyfikacyjne, data produkcji lub data przydatności towaru czy urządzenia

Foto: 123RF

Letnie miesiące i początek roku szkolnego to czas zwiększonych obrotów i zysków dla wielu firm handlowych. Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że sprzedawane przez nich towary powinny mieć nie tylko ważny okres przydatności, ale także prawidłowe oznaczenia.

Gwarancją jakości sprzedawanych przez przedsiębiorców działających w branży handlowej towarów są m.in. znaki identyfikacyjne, data produkcji lub data przydatności towaru czy urządzenia. Dzięki takim informacjom klient łatwo może się zorientować, czy kupuje towar dobrej czy złej jakości, a przede wszystkim czy nadal może być on wykorzystywany z uwagi na termin przydatności. Te podstawowe informacje jak nazwa producenta, termin produkcji i ważności, które muszą się znaleźć na każdym towarze wprowadzanym do obrotu, chronią klienta przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Przedstawiciele firm, którzy nie wywiązują się należycie z obowiązków w zakresie prawidłowego oznaczania produktów, narażają się na surową odpowiedzialność karną. Zgodnie z art. 306 kodeksu karnego kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne, datę produkcji lub datę przydatności towaru lub urządzenia, popełnia przestępstwo. Grozi za nie kara do trzech lat pozbawienia wolności.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego