Takie reguły dla umów zawieranych na odległość przy wykorzystaniu telefonu wynikają z ustawy o prawach konsumenta (DzU z 2014 r., poz. 827). Jej przepisy wyraźnie wskazują, że w przypadku gdy przedsiębiorca kontraktuje się z konsumentem w celu zawarcia umowy (umowy na odległość), ma obowiązek poinformować o charakterze rozmowy (jej celu) przed przejściem do samej propozycji oraz podać swoje dane identyfikacyjne lub dane osoby, w imieniu której dzwoni.
Ponadto sprzedawca zobowiązany jest potwierdzić treść proponowanej umowy na tzw. trwałym nośniku. Może to być papier albo inny materiał (np. płyta CD/DVD, pendrive, karta pamięci, dysk twardy) lub narzędzie (e-mail dający się zapisać na twardym dysku) umożliwiające konsumentowi bądź przedsiębiorcy przechowywanie informacji w sposób dający dostęp do nich przez czas odpowiedni do celów, jakim służą (np. przez dwa lata od zawarcia umowy w celu skorzystania z prawa do reklamacji). Istota trwałego nośnika jest taka, że powinna pozwalać na odtworzenie informacji w niezmienionej postaci – bez ingerencji podmiotu, który był ich twórcą. Dlatego trwałym nośnikiem nie jest np. strona internetowa przedsiębiorcy.