Aktualizacja: 24.06.2015 06:50 Publikacja: 24.06.2015 06:50
Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski
Takie reguły dla umów zawieranych na odległość przy wykorzystaniu telefonu wynikają z ustawy o prawach konsumenta (DzU z 2014 r., poz. 827). Jej przepisy wyraźnie wskazują, że w przypadku gdy przedsiębiorca kontraktuje się z konsumentem w celu zawarcia umowy (umowy na odległość), ma obowiązek poinformować o charakterze rozmowy (jej celu) przed przejściem do samej propozycji oraz podać swoje dane identyfikacyjne lub dane osoby, w imieniu której dzwoni.
Ponadto sprzedawca zobowiązany jest potwierdzić treść proponowanej umowy na tzw. trwałym nośniku. Może to być papier albo inny materiał (np. płyta CD/DVD, pendrive, karta pamięci, dysk twardy) lub narzędzie (e-mail dający się zapisać na twardym dysku) umożliwiające konsumentowi bądź przedsiębiorcy przechowywanie informacji w sposób dający dostęp do nich przez czas odpowiedni do celów, jakim służą (np. przez dwa lata od zawarcia umowy w celu skorzystania z prawa do reklamacji). Istota trwałego nośnika jest taka, że powinna pozwalać na odtworzenie informacji w niezmienionej postaci – bez ingerencji podmiotu, który był ich twórcą. Dlatego trwałym nośnikiem nie jest np. strona internetowa przedsiębiorcy.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas