Dane osobowe do celów marketingowych a sprzeciw

Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych jest uprawnieniem przedsiębiorcy, który legalnie wszedł w ich posiadanie. Nie może jednak tego robić, gdy zainteresowany wyraźnie się temu sprzeciwił.

Publikacja: 15.05.2015 06:00

Dane osobowe do celów marketingowych a sprzeciw

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

Każdy administrator danych, a jest nim podmiot, osoba lub instytucja decydująca o celach i środkach przetwarzania danych osobowych, ma obowiązek stworzyć taki system, który pozwala legalnie i prawidłowo nimi zarządzać. Dotyczy to także sytuacji odnotowywania sprzeciwu osoby fizycznej, czyli sytuacji, gdy ta zwraca się o zaprzestanie wykorzystywania jej danych do celów marketingowych. Firma nie powinna się zasłaniać tym, że „system" nie przyjął tej informacji (sprzeciwu) lub pracownik błędnie ją zinterpretował. W ten bowiem sposób dochodzi do naruszenia przepisów i niezgodnego z prawem wykorzystania danych osobowych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama