Dane osobowe do celów marketingowych a sprzeciw

Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych jest uprawnieniem przedsiębiorcy, który legalnie wszedł w ich posiadanie. Nie może jednak tego robić, gdy zainteresowany wyraźnie się temu sprzeciwił.

Publikacja: 15.05.2015 06:00

Dane osobowe do celów marketingowych a sprzeciw

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

Każdy administrator danych, a jest nim podmiot, osoba lub instytucja decydująca o celach i środkach przetwarzania danych osobowych, ma obowiązek stworzyć taki system, który pozwala legalnie i prawidłowo nimi zarządzać. Dotyczy to także sytuacji odnotowywania sprzeciwu osoby fizycznej, czyli sytuacji, gdy ta zwraca się o zaprzestanie wykorzystywania jej danych do celów marketingowych. Firma nie powinna się zasłaniać tym, że „system" nie przyjął tej informacji (sprzeciwu) lub pracownik błędnie ją zinterpretował. W ten bowiem sposób dochodzi do naruszenia przepisów i niezgodnego z prawem wykorzystania danych osobowych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń