Reklama
Rozwiń

Czy automatyczne przedłużenie umowy z konsumentem jest zgodne prawem

Przedsiębiorcy często zastrzegają w umowach z konsumentami, że po upływie „podstawowego” okresu obowiązywania ulegnie ona przedłużeniu. Pomimo powszechności takich klauzul kwestia, czy są one zgodne z prawem, wcale nie jest jednoznaczna.

Publikacja: 20.03.2015 06:00

Czy automatyczne przedłużenie umowy z konsumentem jest zgodne prawem

Foto: ROL

Klauzula prolongacyjna (po angielsku określana jako roll-over) polega na zastrzeżeniu, że po upływie czasu, na jaki umowa została zawarta, zostanie automatycznie przedłużona – na czas oznaczony lub nieoznaczony. Często pozostawia się przy tym klientowi możliwość przeciwdziałania przedłużeniu umowy poprzez złożenie oświadczenia woli w odpowiednim czasie. Zazwyczaj klient musi złożyć takie oświadczenie jeszcze przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta pierwotnie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego