Reklama

Własność intelektualna: Innowacyjny pracownik może wzbogacić przedsiębiorstwo

Dla przedsiębiorcy niezwykle istotne jest precyzyjne określenie obowiązków w umowie o pracę, albowiem wynalazki dokonane przez pracownika poza jej zakresem – nawet w czasie i miejscu pracy – będą przedmiotem praw pracownika, a nie pracodawcy.

Publikacja: 06.03.2015 04:45

Własność intelektualna: Innowacyjny pracownik może wzbogacić przedsiębiorstwo

Foto: www.sxc.hu

Innowacyjność to klucz do zdobycia pozycji na rynku krajowym i zagranicznym. Przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że oprócz parku maszynowego istotny jest kreatywny i dobrze wyszkolony personel, któremu zwykle powierzane jest zarządzanie projektami. Z tego powodu ważne jest zabezpieczenie interesów przedsiębiorców związanych z nabywaniem praw własności intelektualnej od pracowników. Kwestie te są każdorazowo odmiennie regulowane przez krajowe systemy prawne, a więc standaryzowane rozwiązania w obrocie transgranicznym często się okazują nieskuteczne. Może to mieć wpływ nie tylko na wewnętrzne funkcjonowanie zakładu, ale też na pozostałe sfery działalności firmy, gdyż dopiero skuteczne nabycie przez przedsiębiorcę praw od twórców pozwala na ich przeniesienie na kontrahenta.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama