Jakie koszty windykacji może narzucić firma konsumentowi

Brak określenia sposobu naliczania opłat, w rezultacie którego klient nie wie, jakimi kosztami może zostać obciążony za nieterminową spłatę zobowiązań, jest działaniem niezgodnym z przepisami i narusza zbiorowe interesy klientów.

Publikacja: 04.02.2015 01:00

Jakie koszty windykacji może narzucić firma konsumentowi

Foto: www.sxc.hu

„W przypadku opóźnienia w dokonywaniu płatności (firma) zobowiązuje się do telefonicznego bądź listownego powiadomienia kupującego o powstałej zaległości. Kupujący wyraża zgodę na takie powiadomienie i obciążenie go kosztami. Umowny koszt powiadomienia telefonicznego wynosi 10 zł za każdą przeprowadzoną rozmowę, koszt wysłania korespondencji – 15 zł od każdego wysłanego listu. Koszty powiadomień telefonicznych i listownych nie mogą przekroczyć w sumie 150 zł". Taką klauzulę stosowała firma, której urząd antymonopolowy zarzucił naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama