Aktualizacja: 28.01.2015 05:50 Publikacja: 28.01.2015 05:50
Znaki towarowe nie powinny być podobne, bo wprowadzają konsumenta w błąd
Foto: 123RF
Przedsiębiorca musi wiedzieć, że nie zawsze możliwe jest uzyskanie ochrony na taki znak towarowy i dla takich towarów lub usług, o które wnioskuje. Urząd Patentowy odmówi rejestracji prawa do znaku towarowego w przypadku wystąpienia kolizji pomiędzy znakiem zgłoszonym a znakiem zarejestrowanym lub zgłoszonym do rejestracji z wcześniejszym pierwszeństwem przez inną osobę.
Kolizja wystąpi zarówno w przypadku tzw. podwójnej identyczności (tj. jednoczesna identyczność towarów i znaków), jak również w razie podobieństwa towarów lub znaków. W tym drugim przypadku można wyróżnić trzy sytuacje: identyczność towarów/podobieństwo znaków; podobieństwo towarów/identyczność znaków; podobieństwo towarów/podobieństwo znaków.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas