Aktualizacja: 28.01.2015 05:50 Publikacja: 28.01.2015 05:50
Znaki towarowe nie powinny być podobne, bo wprowadzają konsumenta w błąd
Foto: 123RF
Przedsiębiorca musi wiedzieć, że nie zawsze możliwe jest uzyskanie ochrony na taki znak towarowy i dla takich towarów lub usług, o które wnioskuje. Urząd Patentowy odmówi rejestracji prawa do znaku towarowego w przypadku wystąpienia kolizji pomiędzy znakiem zgłoszonym a znakiem zarejestrowanym lub zgłoszonym do rejestracji z wcześniejszym pierwszeństwem przez inną osobę.
Kolizja wystąpi zarówno w przypadku tzw. podwójnej identyczności (tj. jednoczesna identyczność towarów i znaków), jak również w razie podobieństwa towarów lub znaków. W tym drugim przypadku można wyróżnić trzy sytuacje: identyczność towarów/podobieństwo znaków; podobieństwo towarów/identyczność znaków; podobieństwo towarów/podobieństwo znaków.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas