Aktualizacja: 28.01.2015 05:50 Publikacja: 28.01.2015 05:50
Znaki towarowe nie powinny być podobne, bo wprowadzają konsumenta w błąd
Foto: 123RF
Przedsiębiorca musi wiedzieć, że nie zawsze możliwe jest uzyskanie ochrony na taki znak towarowy i dla takich towarów lub usług, o które wnioskuje. Urząd Patentowy odmówi rejestracji prawa do znaku towarowego w przypadku wystąpienia kolizji pomiędzy znakiem zgłoszonym a znakiem zarejestrowanym lub zgłoszonym do rejestracji z wcześniejszym pierwszeństwem przez inną osobę.
Kolizja wystąpi zarówno w przypadku tzw. podwójnej identyczności (tj. jednoczesna identyczność towarów i znaków), jak również w razie podobieństwa towarów lub znaków. W tym drugim przypadku można wyróżnić trzy sytuacje: identyczność towarów/podobieństwo znaków; podobieństwo towarów/identyczność znaków; podobieństwo towarów/podobieństwo znaków.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas