Reklama
Rozwiń

Płatne gry na telefony komórkowe a prawa konsumentów

Brak wyraźnej informacji o kosztach związanych z wysłaniem wiadomości SMS, która byłaby prezentowana bezpośrednio przed jej nadaniem, przyczynił się do nieprzemyślanych decyzji konsumentów. Tak uznał urząd antymonopolowy, nakładając na przedsiębiorcę karę finansową.

Publikacja: 09.01.2015 05:40

Płatne gry na telefony komórkowe a prawa konsumentów

Foto: www.sxc.hu

W ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów firma CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nie przekazując we właściwym czasie informacji o rzeczywistych kosztach wynikających z wysyłania esemesów pod numer o podwyższonej opłacie. Postępowanie dotyczyło firmy, która udostępniała gry na telefony komórkowe. Samo pobranie, uruchomienie i korzystanie z aplikacji było bezpłatne. Jednak każda z nich zawierała dodatkowo płatne opcje ułatwiające korzystanie z nich. Ich zamówienie wiązało się z wysłaniem esemesa. I właśnie skargi konsumentów na niespodziewany wzrost rachunku telefonicznego były powodem wszczęcia postępowania.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego