Płatne gry na telefony komórkowe a prawa konsumentów

Brak wyraźnej informacji o kosztach związanych z wysłaniem wiadomości SMS, która byłaby prezentowana bezpośrednio przed jej nadaniem, przyczynił się do nieprzemyślanych decyzji konsumentów. Tak uznał urząd antymonopolowy, nakładając na przedsiębiorcę karę finansową.

Publikacja: 09.01.2015 05:40

Płatne gry na telefony komórkowe a prawa konsumentów

Foto: www.sxc.hu

W ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów firma CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nie przekazując we właściwym czasie informacji o rzeczywistych kosztach wynikających z wysyłania esemesów pod numer o podwyższonej opłacie. Postępowanie dotyczyło firmy, która udostępniała gry na telefony komórkowe. Samo pobranie, uruchomienie i korzystanie z aplikacji było bezpłatne. Jednak każda z nich zawierała dodatkowo płatne opcje ułatwiające korzystanie z nich. Ich zamówienie wiązało się z wysłaniem esemesa. I właśnie skargi konsumentów na niespodziewany wzrost rachunku telefonicznego były powodem wszczęcia postępowania.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki