Internet: nie ma anonimowych wpisów

W realiach wolnego rynku i powszechnej dostępności internetu przedsiębiorca musi być gotowy do zmierzenia się z falą anonimowej krytyki pojawiającej się na portalach.

Publikacja: 09.01.2015 06:00

Internet: nie ma anonimowych wpisów

Foto: www.sxc.hu

Jeśli wpisy internautów przekraczają granicę uzasadnionej polemiki na temat jakości produktu czy usługi, możemy mieć do czynienia z naruszeniem dóbr osobistych przedsiębiorcy lub popełnieniem przestępstwa przeciwko jego czci.

Przedsiębiorca, który trafi w internecie na komentarz zawierający informacje nieprawdziwe, godzące w swoje dobre imię czy wręcz obraźliwe, musi zdecydować, czy zadowoli go usunięcie danej treści z portalu, na którym się ukazała, czy też będzie żądać zrekompensowania wyrządzonej mu krzywdy lub ukarania autora wypowiedzi w postępowaniu karnym.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama