Reklama

Stałe miejsce prowadzenia działalności - jakie kryteria ustalenia

TSUE potwierdził, że pomimo konieczności uwzględniania wielu kryteriów przez usługodawcę w celu ustalenia stałego miejsca prowadzenia biznesu takim kryterium nie jest badanie stosunków umownych pomiędzy spółką dominującą a jej spółką zależną.

Aktualizacja: 01.07.2020 13:35 Publikacja: 01.07.2020 02:00

Stałe miejsce prowadzenia działalności - jakie kryteria ustalenia

Foto: AdobeStock

Upłynął już ponad miesiąc od zapowiadanego jako rewolucja wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-547/18 Dong Yang Electronics. Opadły już trochę emocje i można na chłodno przeanalizować wyrok w tematyce, która szczególnie w Polsce powoduje wiele problemów dla firm świadczących usługi na rzecz zagranicznych podmiotów. Trzeba dodać, że to już drugi wyroku TSUE dotyczący stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Pierwszym tak istotnym był do tej pory wyrok w sprawie Welmory (C-605/12), który niestety otworzył w Polsce puszkę Pandory.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama