W ramach office assistance przedsiębiorcy mogą uzyskać pomoc w zdarzeniach losowych (takich jak pożar, wybuch, huragan, powódź, grad, zalanie, stłuczenie szyb, deszcz nawalny, pękanie mrozowe itp.), w razie kradzieży z włamaniem, uszkodzenia zamków i szyb czy awarii sprzętu biurowego i IT.
Także większe szkody
Office assistance, w zależności od zakresu ubezpieczenia i ustalonych limitów kwotowych, obejmuje również pomoc w przypadku większych szkód, kiedy lokal firmy nie nadaje się do dalszego prowadzenia działalności gospodarczej. W takiej sytuacji przedsiębiorca może liczyć na wsparcie organizacyjne i informacyjne ubezpieczyciela, na przykład transport i dozór mienia, organizację lokalu zastępczego czy natychmiastową pomoc prawnika.
Przykład
Właściciel zakładu krawieckiego zadzwonił do centrum alarmowego, którego numer wskazany jest zawsze w polisie ubezpieczeniowej, z informacją, że po przyjściu do pracy zastał wybitą szybę i wyłamane zamki. Firma assistance zleciła interwencję szklarza i ślusarza. Specjaliści pojawili się na miejscu zdarzenia w 30 minut, naprawy dokonali w trzy godziny.
Klient poniósł koszty szyby i nowych zamków, a koszty usług szklarza i ślusarza pokryła firma assistance.
Przedsiębiorcy z office assistance mają zagwarantowaną pomoc medyczną w razie nieszczęśliwego wypadku na terenie firmy lub podczas podróży służbowej.
Ubezpieczyciel zapewnia im transport medyczny do szpitala, wizytę lekarza lub pielęgniarki, pomoc rehabilitanta lub fizjoterapeuty, pomoc domową po hospitalizacji oraz dostęp do całodobowej infolinii medycznej.
Przykład
Pracownik biura księgowego zadzwonił do centrum alarmowego, bo podczas pracy w biurze przypadkowo skręcił nogę w kostce.
Operator zapewnił transport pracownika do placówki medycznej na prześwietlenie zwichniętej nogi. Potem zajął się także zaplanowaniem i zorganizowaniem rehabilitacji dla poszkodowanego.
Bogate wersje
Przy bogatszych wersjach office assistance, związanych np. z posiadaniem biznesowej karty kredytowej, ochrona ubezpieczeniowa obejmuje nie tylko miejsce pracy, ale i życie prywatne właściciela czy współwłaściciela firmy oraz wybranych, kluczowych pracowników.
W takiej wersji VIP pakiety assistance zawierać mogą usługi pomocy medycznej czy technicznej w domu ubezpieczonego, usługi car assistance (pomoc drogowa), travel assistance w czasie podróży zagranicznej czy usługi concierge (szeroko rozumiana pomoc w organizacji świadczeń na życzenie klienta).
Infolinia nie tylko prawna
Oprócz usług, których koszty w razie wystąpienia zdarzenia pokrywa ubezpieczyciel, pakiety office assistance zapewniają także wiele przydatnych usług informacyjnych. W skład pakietów informacyjnych wchodzą zazwyczaj infolinie: gospodarcza, rekrutacyjna, medyczna i prawna. Ta ostatnia jest najchętniej wykorzystywana przez przedsiębiorców.
Jej klienci mogą skorzystać z porady prawnej dyżurującego prawnika, a nawet otrzymać drogą elektroniczną wzory dokumentów. Najczęściej potrzeba uzyskania informacji prawnej powstaje na gruncie przepisów prawa cywilnego i prawa pracy.
Infolinie są ważnym elementem oferty assistance, w szczególności dla niewielkich lub wręcz jednoosobowych firm, które nie zatrudniają prawnika, specjalisty od podatków czy specjalisty HR. W takich wypadkach telefoniczna konsultacja jest dużą oszczędnością.
Przykład
Do centrum alarmowego zadzwonił właściciel warsztatu samochodowego. Chciał zatrudnić kogoś na staż. Z tego powodu potrzebował porady dotyczącej różnych form zatrudnienia i regulacji prawnych w tym zakresie.
W ciągu kilku godzin od zgłoszenia klient otrzymał od specjalisty z zakresu prawa pracy telefoniczną poradę uzupełnioną o wysłane e-mailem wzory umów.
Komentuje Joanna Borawska, senior account manager Europ Assistance Polska
Przedsiębiorcy często pytają: gdzie szukać ubezpieczeń assistance i na co zwracać uwagę przy ich kupnie?
Na pewno pakiety office assistance to coraz częstszy element ofert banków i firm ubezpieczeniowych, posiadających w swoim portfolio produkty dedykowane przedsiębiorcom, takie jak konta bankowe, biznesowe karty kredytowe, produkty kredytowe i oszczędnościowe czy ubezpieczenie mienia firmy.
Firmy assistance mają już bogate doświadczenie w obsłudze firm z sektora MŚP. Bazując na historii wykorzystywanych świadczeń i zapytań klientów mogą one optymalnie dopasować ofertę do potrzeb rynku.
Przy zakupie polisy ubezpieczeniowej assistance przedsiębiorca powinien przede wszystkim dokładnie zapoznać się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, w szczególności z wyłączeniami i limitami ustalonymi w ramach pakietów.
Warto także zwrócić uwagę, czy polisa oferuje usługi assistance przydatne z perspektywy prowadzonej działalności. Na przykład nie wszystkie firmy będą korzystały z infolinii w takim samym stopniu jak z pomocy specjalistów od napraw.
Joanna Borawska , senior account manager Europ Assistance Polska
Czytaj więcej w serwisie: