Na koniec marca zaplanowany jest start, XIV już edycji, konkursu „Polski produkt przyszłości".
Jego celem jest promocja i upowszechnianie osiągnięć twórców innowacyjnych technik i technologii, które mają szansę zaistnieć na rynku polskim.
Do konkursu mogą przystępować osoby fizyczne i prawne ze wszystkich krajów Unii Europejskiej, m.in. przedsiębiorcy, jednostki badawczo-rozwojowe, instytuty naukowe, zakłady doświadczalne, a także indywidualni wynalazcy.
Warunkiem udziału jest przedstawienie nowego (innowacyjnego) wyrobu lub technologii w jednej z następujących kategorii:
- wyrób w fazie przedwdrożeniowej, - technologia w fazie przedwdrożeniowej,
- wyrób w fazie wdrożeniowej,
- technologia w fazie wdrożeniowej.
Laureaci konkursu, jak co roku, otrzymają symboliczną statuetkę i dyplom. Jednak nie to oczywiście jest najważniejsze. Podstawowym zyskiem dla firmy jest prawo do posługiwania się w reklamie, w korespondencji z partnerami handlowymi lub materiałach promocyjnych znakiem i hasłem „Polski produkt przyszłości".
Ponadto zwycięzcy uzyskują możliwość promocji swoich produktów w kraju i za granicą. Jest to możliwe m.in. przez portal internetowy specjalnie dedykowany temu konkursowi. Można go znaleźć pod adresem www.ppp.pi.gov.pl.
Tam też są informacje o poprzednich edycjach konkursu, listy laureatów, opisy nagrodzonych lub wyróżnionych produktów i technologii. Wkrótce zostanie zamieszczony regulamin XIV edycji.
Spośród nagrodzonych i wyróżnionych w konkursie projektów, podobnie jak w latach ubiegłych, zostanie wyłoniony laureat nagrody specjalnej „eCO2 innowacja", ufundowanej przez ministra gospodarki dla produktu o największym potencjale w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych.
Warto dodać, że udział w konkursie, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej, jest bezpłatny.