Spór o tę markę toczy się w Urzędzie Patentowym.
Polska Agencja Fotograficzna z Warszawy nie ma zarejestrowanego znaku Studio 69. Oznaczenie to występuje w jej nazwie. PAF umieściła je także w swoim graficznym logo.
Znak Studio 69 (w wersji słownej) zgłosił w 2003 r. Marcin M. z Kielc. On także ma go w nazwie swojej firmy. Znak zastrzegł na publikacje elektroniczne (kl. 9), czasopisma i publikacje tradycyjne (kl. 16) oraz do sygnowania produkcji filmów i zdjęć (kl. 41). Urząd zarejestrował go 20 października 2006 r.
PAF Studio 69 uważa, że marka ta narusza prawo do nazwy jej firmy (zarzut z art. 131 ust. 1 pkt 1 prawa własności przemysłowej). A także, że koliduje z jej powszechnie znanym znakiem Studio 69, którym sygnuje swoje zdjęcia.
– Agencja działa w tej branży od 1995 r. Zdjęcia zamieszcza m.in. w czasopiśmie „Tele Tydzień”, które ma ogromny nakład – podkreślił przedstawiciel PAF (średnio prawie 1,5 mln egzemplarzy – informacja ze strony [link=http://reklama.bauer.pl]reklama.bauer.pl[/link]).
Twierdził, że przez to oznaczenie agencja stała się powszechnie znana. W bazie online posiada ona 150 tys. zdjęć: fotografie gwiazd estrady, teatru, filmu, telewizji i sportu (informacja z strony internetowej PAF).
Właściciel spornego znaku Marcin M. wyjaśnił, że nie wiedział o istnieniu agencji. Podkreślił, że nazwa Studio 69 nie jest przypadkowa, gdyż w jego NIP liczba 69 występuje dwukrotnie. O agencji dowiedział się dwa lata po zgłoszeniu znaku, kiedy chciał zarejestrować domenę internetową www.studio69.com.pl (należała już do PAF). Nie zamierzał handlować znakiem.
– Można było odsprzedać agencji zgłoszenie albo zastrzeżony już znak. To nie wchodziło w grę, chciałem tę markę zatrzymać dla siebie – mówił podczas rozprawy w Urzędzie Patentowym.
Kolegium Orzekające ds. Spornych UP odroczyło rozprawę. Zobowiązało agencję, aby przedstawiła dowody na powszechną znajomość swojego oznaczenia. PAF musi bowiem udowodnić, że jej znak był powszechnie znany już w 2003 r., czyli w dacie zgłoszenia znaku Marcina M. [b](sygn. Sp. 82/08). Sama liczba 69 dość często występuje w znakach towarowych, krajowych i zagranicznych.[/b] W bazie znaków UP jest m.in.: słowno-graficzny znak 69 (sama stylizowana liczba) zastrzeżony na wiele towarów, w tym kosmetyki, odzież, obuwie, alkohole, papierosy; słowne znaki: 69 niezapomnianych skandali…, 69 niezapomnianych scen…, które należą do stacji TVN.
Najstarszy w bazie krajowej jest słowny znak VAT 69 zastrzeżony na whisky. Zgłoszenie pochodzi z 1948 r.
Na rynku międzynarodowym też jest sporo znaków z tą liczbą (m.in. znak 69 pochodzący z Czech), a zgłoszonych znaków wspólnotowych – kilkadziesiąt.