Reklama
Rozwiń

Adwokat: firma może się bronić przed czarnym PR i pomówieniami w internecie

Za pomówienia w internecie odpowiada przede wszystkim autor postu – mówi adwokat Krzysztof Czyżewski.

Aktualizacja: 17.09.2020 07:15 Publikacja: 17.09.2020 07:00

Adwokat: firma może się bronić przed czarnym PR i pomówieniami w internecie

Foto: 123RF

Zwolnienia grupowe, problemy z produkcją leku na Covid-19 oraz groźba upadłości lubelskiej firmy Biomed zostały opisane, najwyraźniej złośliwie, przez internautę podającego się za pracownika spółki. Po tym wpisie firma zapowiedziała doniesienie do prokuratury. Co grozi za podawanie takich plotek?

Pytanie, kto rozpowszechnia takie plotki i co one zawierają. Jeśli informacje nieprawdziwe lub niesprawdzone, taki wpis może naruszać dobra osobiste pomawianego przedsiębiorcy – jego renomę czy klienteli. Jeśli autorem wpisu jest przedsiębiorca, oprócz zarzutu naruszenia dóbr osobistych można mu postawić zarzut działania w nieuczciwej konkurencji. W obydwu przypadkach możliwe jest dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej i karnej, choć w każdym przypadku budowanie roszczenia czy sprawy będzie wyglądało nieco inaczej, np. różnie będzie rozkładał się ciężar dowodu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego