Reklama

Adwokat: firma może się bronić przed czarnym PR i pomówieniami w internecie

Za pomówienia w internecie odpowiada przede wszystkim autor postu – mówi adwokat Krzysztof Czyżewski.

Aktualizacja: 17.09.2020 07:15 Publikacja: 17.09.2020 07:00

Adwokat: firma może się bronić przed czarnym PR i pomówieniami w internecie

Foto: 123RF

Zwolnienia grupowe, problemy z produkcją leku na Covid-19 oraz groźba upadłości lubelskiej firmy Biomed zostały opisane, najwyraźniej złośliwie, przez internautę podającego się za pracownika spółki. Po tym wpisie firma zapowiedziała doniesienie do prokuratury. Co grozi za podawanie takich plotek?

Pytanie, kto rozpowszechnia takie plotki i co one zawierają. Jeśli informacje nieprawdziwe lub niesprawdzone, taki wpis może naruszać dobra osobiste pomawianego przedsiębiorcy – jego renomę czy klienteli. Jeśli autorem wpisu jest przedsiębiorca, oprócz zarzutu naruszenia dóbr osobistych można mu postawić zarzut działania w nieuczciwej konkurencji. W obydwu przypadkach możliwe jest dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej i karnej, choć w każdym przypadku budowanie roszczenia czy sprawy będzie wyglądało nieco inaczej, np. różnie będzie rozkładał się ciężar dowodu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama