Prawo łowieckie przewiduje, że odszkodowanie za takie szkody wypłaca dzierżawca lub zarządca okręgu łowieckiego, przy czym wydane na podstawie art. 49 Prawa łowieckiego rozporządzenie Ministra Środowiska przewidywało obniżenie wysokości należnego odszkodowania – w przypadku Xero Flor – do 25% rzeczywistej wysokości szkody. Pozostawienie aktowi rangi podustawowej swobody co do miarkowania zakresu należnego odszkodowania budzi zasadnicze wątpliwości natury konstytucyjnej: zasadą jest wszakże naprawienie szkody w pełnej wysokości, a ponieważ mówimy tu o ingerencji w prawo majątkowe, regulacja taka wymaga formy ustawowej. Niestety, zarzuty konstytucyjne podnoszone przez Xero Flor na etapie postępowania przed sądami: okręgowym, apelacyjnym i Najwyższym zostały w zasadzie pominięte – żaden z nich nawet nie wyjaśnił spółce, dlaczego nie uznał za stosowne zwrócić się do Trybunału Konstytucyjnego z pytaniem prawnym o zgodność rozporządzenia Ministra Środowiska z Konstytucją.