Aktualizacja: 17.01.2019 05:00 Publikacja: 17.01.2019 05:00
Foto: Adobe Stock
Biorąc pod uwagę ochronę pracodawcy w relacji z pracownikiem – taką dyspozycję wskazuje szczególnie kodeks pracy. Zgodnie z art. 100 § 1 pkt 4 i 5 k.p. pracownik jest obowiązany zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, oraz przestrzegać tajemnicy określonej odrębnymi przepisami (por. orzeczenie Sądu Najwyższego z 18 stycznia 1935 r., I C 1863/34).
Często pracownicy nie wiedzą, że sam kodeks pracy nakłada na nich taki obowiązek. Pracodawca powinien więc, celem jasności, precyzji i uświadomienia zatrudnionych, określać w umowach o pracę, czym są informacje poufne.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas