UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Poczcie Polskiej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy Poczta Polska wykorzystuje swoją pozycję, żeby wyeliminować z rynku konkurencyjnych przedsiębiorców.

Aktualizacja: 05.07.2018 15:23 Publikacja: 05.07.2018 15:12

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Poczcie Polskiej

Foto: Fotorzepa / Marta Bogacz

mat

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że Poczta Polska posiada status operatora wyznaczonego i ma obowiązek świadczyć powszechne usługi pocztowe. Oznacza to, że ma wyłączność na doręczanie niektórych przesyłek, np. listowych do 2 kg, w tym poleconych. Jak jednak zaznacza, w przypadku pozostałych (niepowszechnych) usług pocztowych, Poczta Polska musi rywalizować z innymi podmiotami. Może występować wtedy w podwójnej roli – konkurenta i kontrahenta, ponieważ niezależni przedsiębiorcy muszą często korzystać z jej infrastruktury, aby świadczyć usługi pocztowe na rzecz swoich klientów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie