Aktualizacja: 21.06.2018 06:30 Publikacja: 21.06.2018 06:30
Foto: 123RF
Inspektorzy pracy ustalenia pokontrolne mogą przedstawić w dwóch formach – notatki urzędowej i protokołu kontroli. W praktyce znacznie częściej stosowana jest ta druga forma dokumentacji. Ujawnione nieprawidłowości muszą być bowiem opisywane w protokole, a większość postępowań kontrolnych jakieś nieprawidłowości wykazuje.
Zasadą jest, że protokół kontroli podpisuje inspektor pracy oraz przedstawiciel podmiotu kontrolowanego. Podpis inspektora jest sprawą oczywistą, a jego ewentualny brak może być wynikiem co najwyżej przeoczenia. Nieco inaczej sprawa przedstawia się w przypadku braku podpisu osoby reprezentującej podmiot kontrolowany. Trudno tu mówić o przeoczeniu, a nawet jeżeli tak, to inspektor pracy szybko to wykryje i zwróci się o uzupełnienie podpisu.
Zapowiadany na jesień drugi etap deregulacji ma przynieść więcej urzędowych „milczących zgód” i sprawniejszą wal...
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas