Jak uzyskać odszkodowanie za brak lojalności w biznesowych negocjacjach

Dobrze przeprowadzona transakcja charakteryzuje się tym, że wszystkie jej strony mają poczucie osiągnięcia korzyści z zawieranej umowy. Zamknięcie transakcji wieńczy długi i trudny proces negocjacyjny, w trakcie którego dochodzi do konfrontacji wzajemnych założeń biznesowych i ubrania ich w szaty prawne.

Publikacja: 28.01.2018 14:01

Jak uzyskać odszkodowanie za brak lojalności w biznesowych negocjacjach

Foto: Adobe Stock

W listach intencyjnych strony zobowiązują się do prowadzenia negocjacji lojalnie i uczciwie. Co dzieje sie jednak, gdy strona nie wywiązuje się z tego zobowiązania. Przykładowo, inwestor w toku negocjacji dowiaduje się, że interes stał się dla niego niekorzystny, ale przedłuża negocjacje i mnoży problemy, utrzymując drugą stronę w przekonaniu, że nadal dąży do zawarcia umowy.

Podstawowe zasady

Pozostało 95% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?