Rada pracowników musi dochować tajemnicy przedsiębiorstwa

Firma pracuje nad wprowadzeniem istotnych zmian w profilu działalności. Implementacja nowych rozwiązań spowoduje potrzebę reorganizacji wewnętrznej struktury organizacyjnej zakładu pracy. Rada pracowników wystąpiła z wnioskiem o udzielenie informacji o planowanych zmianach. Pracodawca zastanawia się, czy powinien przekazać je radzie, ponieważ żądane informacje mają charakter ściśle poufny.

Publikacja: 18.01.2018 04:45

Rada pracowników musi dochować tajemnicy przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

Ustawa o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji obliguje pracodawcę do przekazywania radzie pracowników określonych informacji, m.in. na temat przewidywanych zmian w zatrudnieniu lub działań, które mogą powodować istotne zmiany w organizacji pracy zakładu. Zmiany w profilu działalności firmy niewątpliwie należą do takiej kategorii informacji i należy o nich poinformować radę.

Pracodawca powinien przekazać informacje z własnej inicjatywy lub ewentualnie na pisemny wniosek rady pracowników. Przekazanie informacji powinno nastąpić co do zasady w terminie i zakresie, który umożliwi radzie zapoznanie się ze sprawą, odpowiednią analizę sytuacji oraz ewentualne przygotowanie do konsultacji.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku