Polski Ład PiS: nikt nowy nie skorzysta z karty podatkowej

Od 2022 r. nie będzie można złożyć wniosku o rozliczenie w formie karty podatkowej. Tylko ci, którzy będą opłacać kartę 31 grudnia 2021 r., zachowają w prz...

Bez dowodów podatek bez zmian

Tylko udokumentowane zgodnie z przepisami wydatkowanie kwot na polecenia obciążające darowiznę może być odliczone od podstawy opodatkowania.

Upominki dla samozatrudnionego nie są kosztem podatkowym - interpretacje skarbówki

Upominki dla pracownika są podatkowym kosztem firmy. Dla osoby mającej inną umowę już nie. Tak wynika z interpretacji skarbówki.

Stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych u sprzedawców kosmetyków - interpretacja podatkowa

Sprzedający kosmetyki produkowane przez podwykonawcę na zlecenie odbiorcy może rozliczać się ryczałtem według korzystnej stawki.

Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność z mocy prawa: gmina jest podatnikiem i musi doliczyć VAT

Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność od 1 stycznia 2019 r. z mocy prawa stanowi odrębną czynność podlegającą opodatkowaniu VAT.

Jednolity Plik Kontrolny za lipiec po raz pierwszy na nowych zasadach

Sporo się zmieniło w elektronicznej ewidencji VAT przesyłanej co miesiąc fiskusowi.

Zawaliłeś kontrakt przez koronawirusa? Fiskus to rozumie

Przedsiębiorca może rozliczyć w podatkowych kosztach karę za wykonanie usługi po terminie, jeśli spóźnienie zostało spowodowane epidemią Covid-19.

Od jesieni więcej spraw podatników trafi na e-rozprawy

Już nie posiedzenia niejawne, ale zdalne orzekanie będzie główną formą załatwiania skarg kasacyjnych w podatkach – mówi sędzia Aleksandra Wrzesińska-Nowack...

Tylko do końca roku można zmienić sposób rozliczania na kartę podatkową

Od 2022 r. przedsiębiorcy będą mogli płacić kartę podatkową tylko na zasadzie kontynuacji. Ci, którzy chcą dołączyć, mają czas do końca 2021 r. Ale trzeba...

Spółki mogą skorzystać z podwójnej ulgi za przekazanie zasobów do walki z pandemią

Spółka odliczy wartość maseczek ochronnych przekazanych szpitalowi do walki z pandemią raz jako darowiznę, drugi raz jako koszt uzyskania przychodu.

Reklama
Reklama

Krajowy System e-Faktur (KSeF) wejdzie w życie już 1 stycznia 2022 roku

Od 2022 r. podatnicy będą mogli wystawiać dokument sprzedaży przez platformę Ministerstwa Finansów. Otrzymają zwrot VAT w 40 dni, jeśli spełnią odpowiednie...

Na ryczałcie nie odliczysz kosztów prowizji

Restaurator nie potrąci opłat dla serwisów zamówieniowych. Jeśli wybrał ryczałt, musi rozliczyć się z całości przychodów.

Budżet nie zarobi na wsparciu dla nauki

Gdy brak jest powiązania kwoty dofinansowania z ewentualnym konkretnym wynikiem prac badawczych, to nie wchodzi do podstawy opodatkowania VAT.

Podatnicy mogą pytać o e-dokumenty

Fiskus nie może odmawiać interpretacji, jak prowadzić urządzenia ewidencyjne, w których wykazywane są dane służące do wyliczenia podatków.

Fiskus potwierdza: ugoda to dobry krok

Firma może rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki związane z polubownym zakończeniem sporu z kontrahentem.

Prowizję za pośrednictwo można udokumentować rachunkiem

Przychodem z tytułu dropshippingu jest marża uzyskana od klientów. Wystarczającą podstawą do jej wyliczenia oraz wpisania do podatkowej księgi przychodów i...

Postępowanie podatkowe: Fiskus nie może chodzić na skróty

Bez pełnych dowodów, m.in. oględzin, nie można uchylić NIP spółki, zarzucając, że podała fikcyjne dane adresowe.

"Polski Ład" PiS: zakupu mieszkania nie rozliczmy już w podatkowych kosztach przedsiębiorstwa

Przedsiębiorca nie rozliczy już wydatków na zakup mieszkania, w którym ma biznes.

Odroczenie zapłaty podatku to nie pomoc publiczna - wyrok WSA

Fiskus błędnie wliczał ulgi w spłacie danin do pomocy de minimis. Sąd w przełomowym orzeczeniu kwestionuje takie podejście.

Telewizor można rozliczyć w podatkowych kosztach argumentując to świadczeniem usług zdalnie

Przedsiębiorca, który w czasie epidemii koronawirusa świadczy swoje usługi zdalnie, może rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki na sprzęt codziennego uży...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama