Skarbówka nie chciała wydać interpretacji ws. IP Box - jest wyrok WSA

Nie można ograniczać obowiązku udzielania pisemnej interpretacji wyłącznie do ustaw, które mają w nazwie pojęcie: prawo podatkowe.

Rozliczenie CIT za 2020 r. – pierwsze z ulgą na złe długi

W zeznaniu za ubiegły rok podatnicy będą uwzględniać niezapłacone w terminie należności oraz zobowiązania. Nie wszystkie takie kwoty będą jednak miały wpły...

NSA: Samo posiadanie nieruchomości to za mało do objęcia jej wyższą daniną lokalną

Samo posiadanie nieruchomości przez przedsiębiorcę – zarówno osobę fizyczną, jak i prawną – to za mało do objęcia jej wyższą daniną lokalną – uznał Naczeln...

Jest ulga podatkowa na tacę online. Ale fiskus chce dowodów

Darowiznę dla Kościoła można odliczyć od dochodu. Ważne są jednak formalności.

Kiedy wydatki na licencję pilota są podatkowym kosztem - interpretacja podatkowa

Przedsiębiorca odliczy opłaty związane ze zdobyciem uprawnień lotniczych, jeśli najpierw uzupełni wpis w CEIDG.

Dopłata do komunikacji miejskiej bez podatku - wyrok WSA

Rekompensata od samorządu na pokrycie strat związanych z publicznym transportem zbiorowym nie wchodzi do podstawy opodatkowania VAT.

Fiskus ciągle kusi estońskim CIT - w którym momencie spółka może na niego przejść

Ministerstwo Finansów twierdzi, że na nową formę opodatkowania można przejść w dowolnym momencie.

Oto prosty sposób na 15-proc. ryczałt dla przedstawicieli wolnych zawodów

Zacznij współpracę z kolegą z branży, a zapłacisz fiskusowi tylko 15-proc. ryczałt. Interpretacje są na tak.

Zmiany w JPK_VAT: oznaczenie „MPP" będzie dotyczyć wszystkich transakcji objętych mechanizmem podzielonej płatności

Oznaczenie „MPP" będzie dotyczyć wszystkich transakcji objętych mechanizmem podzielonej płatności, nie tylko obowiązkiem jego stosowania.

Przemysław Krawczyk: Zmiany JPK to odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Chcemy zachęcić przedsiębiorców do szerszego stosowania mechanizmu podzielonej płatności – mówi „Rzeczpospolitej" Przemysław Krawczyk, dyrektor Departament...

Reklama
Reklama

Dla akcyzy ważna konstrukcja auta, dowód rejestracyjny nie decyduje - wyrok NSA

Dowód rejestracyjny pojazdu jako dokument stwierdzający dopuszczenie go do ruchu nie decyduje o jego kwalifikacji dla celów podatku akcyzowego.

Bezpodstawnie wykazałeś VAT? Skarbówka nie może zabronić korekty - wyrok TSUE

Firma, która wystawiła fakturę z VAT, choć transakcja była z niego zwolniona, powinna mieć możliwość poprawienia swoich rozliczeń.

Jaka stawka VAT dla publicznych toalet - wyrok WSA

Czynności utrzymania stałej czystości i porządku w szaletach, uzupełniania materiałów higienicznych, konserwacji, wywozu śmieci oraz pobierania opłat przy...

Koronawirus. Dofinansowanie firmy bez PIT

Przedsiębiorca nie płaci podatku od grantu na utrzymanie działalności w czasie epidemii. Nie odliczy jednak kosztów.

TSUE: polski fiskus źle rozliczał zagraniczne zakupy

Firma, która przekroczyła trzymiesięczny termin na wykazanie VAT przy nabyciu towarów z innego kraju unijnego, nie powinna płacić skarbówce odsetek.

Prawnik z kasą fiskalną

Usług na rzecz osób fizycznych pod pewnymi warunkami można nie rejestrować na kasie.

MF: gminy mogą umorzyć firmom zaległy podatek od nieruchomości

Rzecznik MŚP zaapelował do Ministra Finansów o zwrócenie się do samorządów, by przychylnie potraktowały wnioski przedsiębiorców o rozłożenie na raty lub um...

Problem z rozliczeniem wydatków na kształcenie w kosztach firmy

Przedsiębiorcy inwestujący w wiedzę mają problemy z rozliczeniem wydatków w kosztach PIT.

Resort finansów chce poprawić JPK

Oznaczenie MPP będzie dotyczyć także dobrowolnego stosowania mechanizmu podzielonej płatności. Firmy będą zbiorczo wykazywać w ewidencji paragony do 450 zł.

Zaliczki ograniczają pomoc z tarczy

Firmy zajmujące się pobocznie deweloperką nie mogą wykazać spadku zysków.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama