Na liniówce i ryczałcie odliczymy składki za cały rok

Prawie półtora miliona przedsiębiorców rozliczy wpłaty na ubezpieczenie zdrowotne. Ulga wchodzi w lipcu, ale wcześniejsze przelewy do ZUS nie przepadną.

Masz nadpłatę podatku? O zwrot wnioskuj przez internet

W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) został udostępniony wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku. Można go złożyć bez wychodzenia z domu.

Rozliczenie wstecz może fałszować wartość otrzymanego rabatu

Kwoty w walucie obcej w zbiorczych fakturach korygujących czy innych dokumentach powinny być przeliczone po średnim kursie z ostatniego dnia roboczego popr...

NSA wydał ważny wyrok ws. darmowych polis dla pracowników

Polisa NNW i OC służy i firmie, i pracownikowi. A skoro nie da się rozdzielić z niej korzyści, to przychodu nie ma.

Firmy liczą na wsparcie, aby zaangażować się w Ukrainie

Przedsiębiorcy oczekują np. preferencyjnych stawek VAT, by wziąć udział w powojennej odbudowie.

Rejestr akcjonariuszy w kosztach, obsługa dywidendy nie

Spółka może rozliczyć w CIT wydatki związane z wypełnianiem ustawowych obowiązków. Poza tymi, które dotyczą wypłaty zysku wspólnikom.

Kamieniczniku, przygotuj się na 2023 rok. Stracisz na podatkach

Koniec z amortyzacją nieruchomości. Od przyszłego roku odpisy od podatku będą mniejsze lub żadne i nie ma widoków na jakiekolwiek zmiany.

Kasy fiskalne w automyjniach o trzy miesiące później

O trzy miesiące Ministerstwo Finansów przesunie termin obowiązku zainstalowania kas fiskalnych w branży myjni samochodowych. Nowy termin to 1 października...

Skarbówka wyrzuca konia z kosztów

Spółka nie rozliczy wydatków na zakup i utrzymanie wierzchowca, który występuje na zawodach sportowych, reklamując jej markę. Fiskus twierdzi, że nie ma to...

Przejście z ryczałtu na skalę to też nowe rozliczenia z ZUS

Przedsiębiorca zmieniający formę opodatkowania zapłaci za lipiec minimalną składkę zdrowotną.

Reklama
Reklama

Zapachy do e-papierosów z akcyzą

Produkcja czy sprzedaż aromatów do papierosów elektronicznych jest objęta akcyzą – uznał kielecki WSA.

Browar zapłaci podatek cukrowy także za naturalną słodycz

Smakowe piwo bezalkoholowe oprócz cukrów ze słodu zawiera też substancje słodzące dodane w toku produkcji. Dlatego tzw. opłatę cukrową trzeba obliczyć od c...

Samorządowi wynajmiesz nieruchomość bez VAT

Ministerstwo Finansów rezygnuje z podatku na rzecz wsparcia rynku mieszkaniowego.

Prezes ze składką zdrowotną. Także od zwrotu za podróże

Spółka musi pobrać daninę nie tylko z wynagrodzenia członka zarządu, ale również z kwot oddawanych mu za służbowy wyjazd.

Zatrudnienie sekretarki nie da obniżki podatku

Notariusz zapłaci 17 proc. ryczałtu, gdy zatrudni pomoc biurową albo księgową. Tylko współpraca z innym prawnikiem daje mu prawo do stawki 15 proc.

W czasie zwolnienia z PIT firma nie traci kosztów

Przedsiębiorca może rozliczyć wydatki poniesione w okresie, w którym korzystał z podatkowej ulgi.

Zmiana podatku w lipcu bez wspólnego zeznania z małżonkiem

Jeśli przedsiębiorca chce przejść z ryczałtu na skalę i rozliczyć się razem z małżonkiem albo dzieckiem, powinien zaczekać z decyzją do zakończenia roku.

Informatycy na celowniku skarbówki. Sąd: można użyć "broni atomowej"

Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, zwłaszcza w branży zainfekowanej przez oszustów, musi być świadom, że skarbówka może, a czasem musi zablokować...

Pojazd zalany złym olejem trafi na dodatkowe badania

Więcej organów będzie ścigać wykroczenia skarbowe jak paserstwo wyrobami akcyzowymi.

Rok wolno zmienić nawet w ostatniej chwili

O korekcie okresu rozliczeniowego trzeba powiadomić urząd skarbowy w rocznym zeznaniu za ostatni rok sprzed tej zmiany. Stosowny wpis w KRS może nastąpić j...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama