Aktualizacja: 01.07.2025 09:08 Publikacja: 25.05.2022 10:08
Foto: Adobe Stock
Rejestr akcjonariuszy obowiązuje już ponad rok (od 1 marca 2021 r.). Spółki, które muszą w nim rejestrować swoje akcje (m.in. niepubliczne spółki akcyjne czy komandytowo-akcyjne), powinny zlecić prowadzenie go zewnętrznemu podmiotowi, np. domowi maklerskiemu. Czy związane z tym wydatki można zaliczyć do podatkowych kosztów?
Z tym pytaniem wystąpiła do fiskusa spółka akcyjna działająca w branży IT. Podpisała umowę na prowadzenie rejestru akcjonariuszy. Zaznacza, że zobowiązują ją do tego przepisy kodeksu spółek handlowych. W związku z tym ponosi wiele wydatków, m.in. na założenie i prowadzenie rejestru, otrzymywanie wyciągów, udostępnianie historii zmian. Płaci też za podstawową i dodatkową obsługę wypłaty dywidendy. Za te wszystkie usługi otrzymuje faktury.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas